איך להתאים אדנית לסוג השתיל או הצמח?

כמעט בכל בית יש עציצים ואדניות המספקים לנו תחושה של טבע, אווירה כפרית נעימה ועוזרים לשפר את הנראות והעיצוב של הבית. כאשר מדובר בצמחי פלסטיק ניתן להתאים את גודל הצמח לגודל האדנית אולם כאשר מדובר על צמח אמיתי שמצמיח שורשים, הסיפור שונה לגמרי. במקרה כזה יהיה צורך להתאים את האדנית לסוג השתיל או הצמח שאתם רוצים לשתול ולצרוך כך אנו באלמי תעשיות פלסטיק הרמנו את הכפפה והכנו לכם מדריך קצר בנושא.

אז נתחיל מהבסיס – בחירת הצמח המתאים לכם ביותר:

כדי לבחור את האדנית הנכונה או כלי העציץ הנכון צריך לבחור תחילה את הצמח הנכון ביותר עבורכם. האם אתם מחפשים למלא את הבית או המרפסת בעציצי נוי קטנים ליופי? האם אתם מעדיפים עצי פרי קטנים? אולי דווקא עץ מטפס שיקשט את קירות הבית? בהתאם להעדפות שלכם תדעו אילו אדניות תצטרכו לקנות. בואו נבחן כעת את הפרמטרים החשובים בהתאמת האדנית לסוג השתיל או הצמח.

איך לבחור את האדנית המתאימה לצמח שאתם רוצים?

לאנשים הרוצים לגדל עץ פרי קטן או צמחים המצמיחים שורשים לעומק חשוב יהיה לקנות אדניות מספיק גבוהות עם נפח גדול. לעומת זאת מי שרוצה לגדל ירקות באדנית למשל יוכל להספיק באדנית שטוחה יותר אך רחבה יותר שכן ירקות תופסים יותר שטח ופחות מצחיקים שורשים לעומק. צמחים עונתיים, רב שנתיים, צמחי תבלין וצמחי כיסוי למיניהם יתאימו בדרך כלל לאדניות עם נפח קטן של 4 ליטר או מעט יותר. צמחים רב שנתיים עשבוניים עשויים לדרוש מיכל גדול יותר של עד 10 ליטר, כאשר זה תלוי בגודל הצמח. צמחים המתאימים ל4 ליטר כדאי יהיה לשתול באדניות של 8-10 ליטר ואילו צמחים של 10 ליטר עדיף יהיה לשתול במיכלים של 15-25 ליטר.

לסיכום; בחירת האדנית הנכונה חשובה להתפתחות של הצמח, הירק או העץ שתבחרו לגדל בבית, במרפסת או בגינה שלכם ולכן מלבד העיצוב של האדנית, חשוב להתחשב גם בפרמטרים הללו המוצגים במדריך זה. לפרטים נוספים והתייעצות עם הצוות המקצועי שלנו בנושא צרו קשר בטלפון או דרך האתר ונשמח לעמוד לשירותכם.